Saturday, February 27, 2010

Katering bergerak Pizza Hut

" ARchiteCTURE for LIFE "

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0223&pub=Kosmo&sec=Varia&pg=va_01.htm

RESTORAN bergerak Pizza Hut akan berkunjung ke destinasi tertentu seperti di acara karnival, hari keluarga dan lokasi yang tiada cawangan restoran itu.

PENGGEMAR piza kini boleh mendapatkan hidangan kegemaran mereka dengan lebih mudah apabila rangkaian makanan segera Pizza Hut melancarkan restoran bergerak Hot On Wheels.

Hot On Wheels dijangka mampu memenuhi permintaan penggemar piza yang semakin meningkat dalam segmen pelbagai acara khas dan majlis luar telah dipertontonkan kepada orang ramai di Kota Damansara, Petaling Jaya baru-baru ini.

Pemegang hak francais Pizza Hut dan Pengerusi QSR Brands Bhd., Tan Sri Datuk Muhammad Ali Hashim berkata, Hot On Wheels mampu membuat dan menghantar piza serta hidangan lain untuk acara-acara karnival, hari keluarga dan majlis-majlis luar di seluruh negara.

"Inovasi kreatif ini turut memberi tumpuan di kawasan yang tidak mempunyai cawangan restoran Pizza Hut.

"Kami memiliki pelbagai kelebihan dan sentiasa berusaha untuk mengembangkan dan mendapat pasaran baru. Dengan adanya Hot On Wheels ini kami telah menempa sejarah menerokai sumber pasaran baru iaitu perkhidmatan katering," katanya.

Beliau menambah, perkhidmatan katering adalah pasaran yang masih belum diterokai sepenuhnya dan mempunyai potensi besar untuk berkembang.

Katanya, Pizza Hut telah membuat pelaburan besar dalam segmen pasaran ini dengan setiap unit konsep Hot On Wheels membabitkan kos sebanyak RM650,000.

Konsep Hot On Wheels merupakan yang pertama di Asia dan ia akan dikendalikan oleh empat pekerja terdiri daripada seorang pemandu, seorang penyelia dan dua orang pembantu dalam melancarkan lagi perkhidmatan kepada orang ramai.

Dalam pada itu, setiap restoran bergerak yang berukuran 9.14 meter panjang dan 2.6 meter lebar itu mampu menyediakan sehingga 100 keping piza dalam tempoh satu jam sahaja.

"Pada masa ini Pizza Hut memilki dua unit restoran bergerak dan mempunyai perancangan untuk menyediakan lebih banyak perkhidmatan terbaru ini di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

"Kami juga telah melaksanakan usaha ujian pemasaran secara meluas pada tahun lalu dengan menggunakan restoran bergerak pertama kami," katanya.

Antara acara terbaru yang melibatkan operasi restoran bergerak tersebut termasuk Malaysia MotoGP2009, Festival Layang-layang Antarabangsa di Pasir Gudang, Johor dan banyak lagi. - NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM

No comments:

Related Posts with Thumbnails